Hoppa till huvudinnehåll
NCM:s och Nämnarens webbplats
  • NCM
    • Om NCM
      • In English
    • Läroboksutställningen
    • Biblioteket
    • Matematikverkstaden
  • Nämnaren på nätet
    • Artikelregister
    • ArkivN
      • Tidigare nummer
      • Matematikpapper
      • Uppslaget
      • Problemavdelningen
      • Adventsproblem
      • ArkivX-tra
      • DPL
      • Kryptoskolan
  • Fö/Gr/Gy/Vux/Fam
    • Förskola och förskoleklass
    • Grundskola
    • Gymnasium
    • Vuxnas lärande
    • Familjematematik
  • Kompetensutveckling
    • Nyanlända
    • Planeringsstöd
    • Konferenser
      • Svenska
      • Nordiska
      • Internationella
      • Matematikbiennalen »
      • LUMA »
      • Mattebron »
    • NCM:s seminarieserie
  • Samhälle
    • Myndigheter & organisationer
    • Styrdokument
    • Prov, betyg & bedömning
  • Klassrum
    • Månadens problem
    • Kängurusidan
    • Strävorna
    • Arkiv N
  • Publikationer
    • Litteratur
    • Nämnaren
    • NOMAD
    • Normat
    • Avhandlingar
  • Beställ »
  • Webbkarta
    • Nya menysystemet
    • Gamla menysystemet
    • Sök

Du är här

Hem » Nämnaren på nätet » Kängurusidan
  • Kängurusidan
    • Kängurun 2017
    • Kängurun 2016
    • Kängurun 2015
    • Kängurun 2014
    • Kängurun 2013
    • Kängurun 2012
    • Kängurun 2011
    • Kängurun 2010
    • Kängurun 2009
    • Kängurun 2008
    • Kängurun 2007
    • Kängurun 2006
    • Kängurun 2005
    • Kängurun 2004
    • Kängurun 2003
    • Kängurun 2002
    • Kängurun 2000-01
    • Kängurun i Nämnaren
    • Andra tävlingar
    • Sök i Känguru
    • Fulltextsök i problemPDF
  • Månadens problem

Ytterligare ett problem, april 2013

I slutet av lösningen till februariproblem nr 3 ställde vi en extra fråga:
Tre likformiga fiskar bildar en spetsvinklig triangel. Vilken area är störst – den största fiskens eller de övriga två andras tillsammans?
Kommentarer och lösningar »»»
problemen ...
  • testkalender
  • GalleriN: Björn Carlén
  • testing bildspel
  • Land art – konst i matematiken
  • Konferensrum
  • Lärarlyftet
  • Besök Örebro
  • SMAL - möte
  • Lärarlyftet
  • Studiecirkelledarkurs
  • Studiebesök Bengtfors?
  • Lärarlyftet
  • Lärarlyftet
  • NCM möte på Thorskog slott
  • Lärarlyftet
  •  
  • 1 av 532
  • nästa ›
Q
lösningarna ...
  • testkalender
  • GalleriN: Björn Carlén
  • testing bildspel
  • Land art – konst i matematiken
  • Konferensrum
  • Lärarlyftet
  • Besök Örebro
  • SMAL - möte
  • Lärarlyftet
  • Studiecirkelledarkurs
  • Studiebesök Bengtfors?
  • Lärarlyftet
  • Lärarlyftet
  • NCM möte på Thorskog slott
  • Lärarlyftet
  •  
  • 1 av 532
  • nästa ›
M
Innehåll: UD
‹ X-tra 08:4 upp Övrigt ›
  • Utskriftsvänlig version


© NCM och Nämnaren | Adresser & telefon | Var finns NCM? | Är det fel på sidan?
Uri: http://ncm.gu.se/node/6691